16/09/2024 13:41 h.

Polinyà amplia l’espai del seu cementiri amb 260 nínxols

L'obra, que ha estat subvencionada quasi íntegrament per la Diputació de Barcelona, era indispensable per continuar prestant el servei funerari al municipi

Les obres d’ampliació del cementiri municipal de Polinyà han consistit en la construcció d’un nou espai de 840,35 m² a la banda nord, en el qual s’hi han pogut incloure 260 nous nínxols.

L’ampliació disposa d’un espai central destinat a la calma i la contemplació i està equipat amb bancs, papereres, una font, il·luminació de tecnologia LED i també s’hi han plantat xiprers.

També s’ha creat un nou espai destinat a l’espargiment de cendres, a la banda sud, amb una zona de recolliment al voltant d’una olivera. Aquest espai també compta amb les instal·lacions necessàries per dipositar les urnes buides.

La Diputació de Barcelona ha subvencionat l’obra de manera quasi íntegra, amb una quantitat de 625.507,56 euros, juntament amb l’import que hi ha destinat el mateix Ajuntament de Polinyà: 115.299,67 euros. El cost final de l’ampliació ha estat d’un total de 740.807,23 euros.

Aquesta actuació era urgent i indispensable per poder garantir el servei funerari, atès que en el moment d’iniciar les obres només quedava una reserva de vuit nínxols. Es calcula que, amb aquesta ampliació, el servei està garantit per a un mínim de vint anys, tenint en compte una mitjana de dotze ocupacions per any.

El conjunt de les obres s’ha plantejat com una continuació orgànica del cementiri antic amb els característics murs blancs arrebossats. L’obra ha tingut en compte les adaptacions necessàries per facilitar futures ampliacions i garantir l’accessibilitat universal de les persones i l’accés dels vehicles mortuoris.

Abans d’iniciar l’obra, es va fer una prospecció arqueològica per descartar, amb molta probabilitat, l’existència de jaciments a l’espai, i es va portar a terme un estudi hidrogeològic per comprovar que la construcció no tindria afectació freàtica.

Polinyà Vallès Occidental