11/10/2023 10:12 h.

L'Ajuntament de la Llagosta obre a la ciutadania l’elaboració de l’Agenda Urbana Local

La Diputació de Barcelona dóna el seu suport a l'Ajuntament del municipi, el qual està configurant la seva agenda urbana per fer de la Llagosta una ciutat més justa, productiva i verda com a objectiu final

L'Ajuntament de la Llagosta va convocar un acte emmarcat dins de la fase de participació ciutadana de l'elaboració de l'Agenda Urbana Local ahir a la tarda. L'activitat va estar presentada per l'alcalde del municipi, Óscar Sierra; el regidor d’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, Marc Ruiz; i la regidora de Participació Ciutadana, Eva María Villanueva i va comptar amb l'assistència de 60 veïns i veïnes.

El que busca l'Ajuntament, tal i com va traslladar l'alcalde, és enriquir el debat amb els veïns i veïnes per tal de prendre millors decisions. El regidor d’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, d'altra banda, va explicar que es tracta d'aconseguir un desenvolupament tant econòmic com social, així com també un desenvolupament sostenible a nivell mediambiental. L’objectiu final és que la Llagosta sigui una ciutat més justa, productiva i verda.

L'empresa que s'està encarregant de l'elaboració de l'Agenda Urbana Local, Portacabot, va dirigir la sessió, tot explicant i detallant els objectius estratègics de la mateixa, a més de fer incís en la diagnosi prèvia que ja han realitzat.

Posteriorment, les persones assistents van poder proposar punts d’actuació per millorar la Llagosta d’acord a onze eixos: Territori, paisatge i ús del sòl; Model urbà; Canvi climàtic; Gestió de recursos i economia circular; Mobilitat sostenible; Inclusió social i igualtat d’oportunitats; Models productius i economia urbana; Garantir l’accés a l’habitatge; Transició digital; Instruments, governança i qualitat democràtica; i Salut i entorn urbà.

Durant els propers dies, està previst fer trobades més específiques amb estudiants de l’Institut Marina, comerciants i polítics locals per tal que també puguin realitzar les seves aportacions. A més, hi haurà la possibilitat que la ciutadania faci propostes per via telemàtica.

El document, que està elaborant l’Ajuntament de la Llagosta i que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, hauria d’estar enllestit a finals d’any.