11/04/2016 14:46 h.

Jornada "Dones al capdavant: facilitant que les coses passin"

L'Espai Francesca Bonnemaison ha estat avui l'escenari de la jornada Dones al capdavant: facilitant que les coses passin que tanca els actes de commemoració del Dia Internacional de les Dones 2016.

L'objectiu ha estat la reflexió sobre la implementació de les polítiques de gènere en el món local els últims anys: mostrar les fites aconseguides i els reptes actuals, 20 anys després de Beijing.

La inauguració de la jornada ha anat a càrrec del diputat d'Igualtat i Ciutadania, Antoni Garcia Acero, qui ha destacat el paper clau del món local en el desenvolupament del projectes per a la promoció de la igualtat de gènere, així com els lideratges femenins en els consistoris,  el paper dels moviments de dones i els feminismes.
"Aquest mandat a la demarcació de Barcelona les alcaldesses ja són el 20% del total, i les regidores el 30%. L'augment és lent, però sostingut al llarg dels anys."

Podeu trobar tota la documentació de la jornada en aquest enllaç.

La primera taula ha estat formada per Maite Aymerich, alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts; Pilar Díaz, alcaldessa d'Esplugues de Llobregat; Meritxell Lluís, regidora de Capacitats Diverses i Accessibilitat, Ciutadania, Qualitat Democràtica i Usos del Temps de l'Ajuntament de Terrassa; Dolors Sabater, alcaldessa de Badalona, i moderada per la periodista Rita Marzoa, ha destacat tots els avenços fets i esforços des del lideratge de les regidories de dones i igualtat. No obstant també s'ha reclamat la necessitat de la seva consolidació i que la perspectiva de gènere s'integri en la negociació de les polítiques claus del territori.

S'han posat en valor els lideratges femenins i la introducció dels valors femenins en les polítiques locals.

La Diputació en els darrers anys ha centrat el seu suport en els Plans d'Igualtat per introduir la perspectiva de gènere en les polítiques locals i la transversalitat. Per això, en la segona taula s'han presentat diferents  experiències dels ajuntaments que han apostat per la transversalitat. Concretament han participat l'ajuntament de Granollers, Sabadell, Sant Boi de Llobregat i Terrassa.

La jornada ha comptat amb més de 120 representants del món local, entitats i sector acadèmic, que han participat molt activament durant tota la  sessió.
La cloenda de la jornada ha estat una performance participativa que ha tingut com a objectiu prendre consciència sobre la participació, aportacions i reptes històrics, actuals i futurs en relació al paper de les dones.