Escola de Noves Oportunitats Marianao

Contacte: hola@marianao.org

Més informació de l'experiència

Descarrega fitxa

És un programa de la Fundació Marianao adreçat a atendre joves de 14 a 21 anys. És un espai d’oportunitats educatives que brinda una resposta integrada a totes les accions d’acompanyament, d’orientació i d’aprenentatge amb la voluntat que els joves participants trobin un espai de referència on desenvolupar el seu projecte de formació i de vida. Pretén acompanyar i oferir un espai de suport i orientació als joves per tal d’aconseguir itineraris educatius i/o laborals connectats als seus interessos i amb garanties d’èxit.

Objectius

Té com a objectius promoure la millora de competències per afavorir la realització de trajectòries educatives més llargues, millorar les condicions d’ocupabilitat dels joves, donar suport a l’adquisició de coneixements competencials i habilitats per a l’estudi, aconseguir que els joves puguin transitar cap a altres projectes formatius o retornar al sistema educatiu i contribuir a la permanència en els estudis i a la reducció de l’abandonament escolar prematur.

Persones destinatàries

El programa de Noves Oportunitats està destinat a joves entre 14 i 21 anys de Sant Boi de Llobregat que han abandonat els seus estudis o que necessiten d’acompanyament intensiu per seguir amb la seva formació.

Metodologia

Les línies metodològiques parteixen de creure i confiar en les capacitats dels joves, garantir l’atenció personalitzada, dissenyar plans de treball individuals d’acord amb els processos d’orientació basats en els interessos i motivacions dels joves atesos, treballar des del descobriment i l’experiència perquè l’aprenentatge sigui significatiu i realitzar pràctiques en entorns professionals i potenciar la mentoria.

Fases

Les accions i els projectes tenen una durada d’un curs acadèmic, de setembre a juny, i tenen en compte diferents processos paral·lels al procés formatiu per garantir una atenció integral dels joves atesos, com ara la formació en competències mitjançant metodologies innovadores i significatives, el disseny de plans individualitzats segons les necessitats detectades i els objectius marcats, l’acció tutorial i l’orientació dels joves i l’acompanyament individualitzat.

Recursos humans

Un coordinador de l’escola, una coordinadora de formació, un responsable de la UEC, una orientadora i la resta de l’equip educatiu.

Recursos materials i espais

El projecte utilitza els espais i recursos de la Fundació Marianao.

Cost i fonts de finançament

Cost : 50.000 €

El fons els aporten l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, la Diputació de Barcelona i Generalitat de Catalunya, la Fundació El Llindar, la Fundació AGBAR, la Fundació Nou Cims, la Fundació Creatia, la Fundació Sandra Salgado, la Fundació La Caixa i empreses com
Ciments Molins.

Punts forts

• El plantejament integral i comunitari del projecte i la possibilitat que els joves de l’escola puguin participar de la resta de projectes juvenils de l’entitat.
  • El compromís i professionalitat de l’equip humà.
  • El recorregut i reconeixement de la Fundació Marianao al territori.
  • El fet de comptar amb un equip multidisciplinari que ofereix una intervenció global ajustada a les diferents necessitats dels joves atesos.

Punts de millora

• Impulsar experiències de formació dual que alternés els itineraris formatius amb la formació en centres de treball.
  • Necessitat de nous espais per poder obrir noves línies formatives.
  • Cal aprofundir en la implicació de les empreses del territori per dissenyar una oferta formativa professionalitzadora.
  • Cal avançar en el reconeixement extern dels centres de noves oportunitats com a institucions educatives.
  • Valorar la possibilitat de disposar de formacions de certificat de professional de nivell II per aconseguir trajectòries més consistents i poder diversificar l’oferta formativa.
  • Integrar millor la perspectiva de gènere en l’oferta de transició escola treball a la ciutat.