S'ha publicat la Guia d'indicadors per a l'Agenda 2030 de la FEMP

29/11/2023

La Guia és un instrument clau per mesurar els avenços en l'assoliment dels ODS

La Red de Entidades Locales para la Agenda 2030 de la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP), amb col·laboració amb la Secretaria d’Estat de l’Agenda 2030, ha publicat la Guia de indicadores para el seguimiento de la Agenda 2030 en el ámbito local, que dona continuïtat i aprofundeix el full de ruta plantejat a la Guia para la localización de la Agenda 2030, impulsat per aquests dos organismes a finals del 2020.
Es tracta d’un document pràctic dirigit als ens locals que es centra en el procés de definició, construcció i monitoratge d’un sistema d’indicadors vinculats als ODS i metes, en l’avaluació dels resultats, fomentant la publicació d’Informes Voluntaris Locals (IVL), així com el procés de difusió dels progressos aconseguits en Agenda 2030.

A més, proposa als ens locals una bateria de 86 indicadors comparables i 169 indicadors addicionals per aquells municipis amb capacitat per capturar dades dels indicadors proposats. Aquesta bateria busca facilitar la posada en marxa d’un sistema de seguiment de l’Agenda 2030, oferint també una proposta metodològica per a la configuració i actualització del sistema d’indicadors.

La Diputació de Barcelona ha participat en les diferents sessions del Grup de Treball d’Indicadors de la FEMP, que ha contribuït en l’elaboració i validació dels continguts d’aquesta Guia com a instrument clau per mesurar dels avenços dels ens locals en la implementació dels ODS.