17/07/2023 12:31 h.

Publicat el 7è informe de la Global TaskForce sobre la localització de l’Agenda 2030

Com ja varem avançar recentment, s’ha publicat la setena edició de l'informe de la GlobalTaskForce (GTF), "Cap a la Localització dels ODS" sobre la localització de l'Agenda 2030. L'informe ofereix una anàlisi en profunditat de la situació de la localització dels ODS als països que presenten enguany els seus Informes Nacionals Voluntaris al Fòrum Polític d'Alt Nivell.

És important destacar que el present informe demostra que el compromís dels governs locals i regionals (GLR) amb la localització dels ODS segueix ferm.

A més, l'informe també inclou cinc documents, cadascun dedicat a com els governs locals i regionals estan avançant en diferents dimensions de l'ODS 11, i a través d'ell, en tots els altres ODS:

Document 1: "Habitatge i serveis bàsics des de baix" se centra en la promoció d'un habitatge adequat i serveis bàsics.

Document 2: "Planificació urbana integrada i participativa" destaca els enfocaments feministes en les polítiques de planificació urbana per a l'accessibilitat, la proximitat i la participació ciutadana.

Document 3: "Davant l'acció transformadora" analitza les vies dels GLR cap a la justícia mediambiental.

Document 4: "Un impuls cultural en la consecució dels ODS" proposa aprofitar la cultura i el patrimoni per complir els ODS.

Document 5: "Governança i finançament multinivell" subratlla la necessitat de sistemes urbans equilibrats i governança multinivell.