16/05/2018 14:56 h.

Nova York: la primera ciutat que presentarà davant l'ONU l’estat d’implementació dels ODS

L’Ajuntament de Nova York, en ocasió de la celebració del Fòrum Polític d’Alt Nivell sobre Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, que tindrà lloc a Nova York, del 9 al 18 de juliol de 2018, presentarà el seu Informe Local Voluntari sobre la Implementació de l’Agenda 2030 pel Desenvolupament Sostenible, convertint-se, així, en la primera ciutat que explica davant les Nacions Unides com està avançant envers la consecució d’aquesta agenda global.

L’any 2015 l’Ajuntament de Nova York va aprovar el pla OneNYC, un full de ruta per aconseguir el desenvolupament sostenible i el creixement inclusiu a la ciutat. Aquest pla ha estat alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i, es proposa, entre d’altres, treure de la pobresa a 800.000 habitants de la ciutat, augmentar l’accés a aliments saludables i nutritius i protegir les persones més afectades pels efectes del canvi climàtic –sovint els novaiorquesos més vulnerables. A través d’aquesta estratègia, l’Ajuntament contribueix a connectar els habitants de la ciutat de Nova York amb uns compromisos globals, fent-los corresponsables de la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

L’Informe Local Voluntari s’inspira en els informes sobre la implementació de l’Agenda 2030 que presenten els Estats de forma voluntària davant les Nacions Unides i s’està elaborant des de l’Oficina de l’Alcalde pels Afers Internacionals.

[+] Nota de premsa de l’Ajuntament de Nova York