19/07/2022 14:55 h.

La Diputació de Barcelona i ens locals de la província presents en els informes de localització dels ODS de CGLU

Els informes destaquen el compromís de la Diputació amb l’Agenda 2030

En el marc del 10è Fòrum Polític d’Alt Nivell en Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides (HLPF per les seves sigles en anglès) -en el qual la Diputació va participar- la Organització Mundial de Ciutats i Governs Locals Units (CLGU) ha publicat diversos informes sobre localització dels ODS, que recullen actuacions en matèria d’Agenda 2030, també aquelles dutes a terme per la Diputació de Barcelona i ens locals de la província.

D’una banda, el 6è Informe de la Global Taskforce de Governs Locals i Regionals (GTF), Envers la localització dels ODS, ofereix una anàlisi sobre els esforços que han dut a terme els governs locals i regionals en l’assoliment dels ODS 4 (educació de qualitat), ODS 5 (igualtat de gènere), ODS 14 (vida submarina) i ODS 17 (aliances). La contribució en la localització dels ODS de la Diputació de Barcelona i d’ens locals, com ara els ajuntaments de Barcelona, Sant Boi, Viladecans i Barberà del Vallés, ha quedat reflectida en l’informe. La Diputació va participar, com cada any, en l’enquesta de CGLU, que ha permès nodrir el document.

D’altra banda, l’informe també aplega els resultats de les Fitxes País sobre la localització dels ODS, també elaborades per CGLU, on hi figuren les actuacions en localització d’ODS de la Diputació i dels ajuntaments de Viladecans i Terrassa.

Els informes destaquen el compromís de la Diputació amb l’Agenda 2030, a través, entre d’altres, del Pla Estratègic d’Implementació de l’Agenda 2030 a la Diputació de Barcelona, el suport municipal ofert en localització d’ODS, o el VISOR20320.

Ambdós documents mostren com els governs locals i regionals realitzen accions essencials per a promoure processos de recuperació transformadors pel desenvolupament local sostenible en el marc de l’Agenda 2030 i dels seus 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible.