16/01/2020 15:07 h.

Ja s'ha publicat el Catàleg de Serveis 2020 amb els recursos en matèria d'Agenda 2030 i ODS

L'Agenda 2030 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), aprovada per l'Assemblea General de les Nacions Unides el 25 de setembre de 2015, s'ha convertit en l'agenda internacional més ambiciosa de la humanitat. A més del seu caràcter universal, que implica a tots els països, per primera vegada l'Agenda s'assumeix des d'una perspectiva holística: social, cultural, econòmica i mediambiental, on la promoció d'aliances estratègiques amb aquells que advoquen pels mateixos objectius esdevé essencial i necessària.

Conscient d’aquest repte, la Diputació de Barcelona s'ha compromès a contribuir de forma activa a l’assoliment de l’Agenda 2030 i dels ODS mitjançant el suport a la seva localització a tot el territori de la demarcació de Barcelona. En aquest sentit, i en el marc del Catàleg de serveis 2020, el Servei d’Agenda 2030 i Participació ofereix dos recursos :

Assistència en l'alineament de les polítiques locals amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

Assessorament i acompanyament tècnic per a l'alineament dels Objectius de Desenvolupament Sostenible a l'estratègia de l'ens local, per tal d'orientar les polítiques públiques locals a la consecució de l'Agenda 2030 i per a la promoció de la gestió pública responsable.

El recurs pot incloure:

- Elaboració d'una diagnosi de les polítiques i estratègies locals per al desenvolupament sostenible que posi de relleu la contribució de l'ens locals a l'assoliment dels ODS.

- Localització dels ODS i alineament del Pla d'Actuació Municipal amb l'Agenda 2030.

- Disseny d'indicadors per a la monitorització i l'avaluació del grau d'alineament amb l'Agenda 2030.

- Disseny d'una proposta de política de comunicació interna i externa en matèria d'Agenda 2030

Finançament per a l'alineament de polítiques locals amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

Suport econòmic als ens locals per a la localització dels Objectius de Desenvolupament Sostenible a través de les polítiques locals. L'objectiu és afavorir l'alineament del pla de mandat o línies estratègiques locals amb els reptes globals acordats en el marc de l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.

El recurs pot incloure:

- Alineament i localització dels ODS
- Dinamització de reunions amb equip de govern, personal tècnic i altres agents implicats per orientar les polítiques municipals als ODS
- Accions de sensibilització dels ODS envers a la ciutadania
- Edició de materials sobre la localització dels ODS a l'ens local i el territori
- Disseny d'indicadors per al seguiment i avaluació de l'alineament i la localització.

El termini per a la presentació de sol·licituds és el següent:

• Recurs econòmic: del 10 de gener fins el 6 de febrer de 2020.
  • Recurs tècnic: del 10 de gener fins el 31 de març de 2020.

[+] Més informació