27/06/2023 11:34 h.

Publicats els darrers informes sobre desenvolupament sostenible de Nacions Unides i Eurostat

Durant les darreres setmanes s’ha publicat l’“Informe de Desenvolupament Sostenible 2023”, realitzat per la SDSN (Sustainable Development Solutions Networks), iniciativa impulsada per Nacions Unides, on s’elabora un ranking del posicionament de tots els països del món en l’assoliment dels ODS, i l’”Informe sobre el Desenvolupament Sostenible de la Unió Europea 2023”, publicat per Eurostat. Les conclusions d’aquests informes es presentaran al Fòrum Polític d’Alt Nivell  (FPAN) del proper mes de juliol.

Igualment, la xarxa global de Ciutats i Governs Locals Units (CGLU), juntament amb altres entitats amb vocació municipalista, presentarà en el FPAN l’informe anual sobre la “Localització dels ODS”, que recollirà l’experiència de més de 200 governs locals i regionals d’arreu del món en l’àmbit de la localització dels ODS, així com l’anàlisi de més de 210 informes locals voluntaris. En l’informe s’inclouen les experiències de localització d’alguns municipis de la nostra demarcació i, també, de la Diputació de Barcelona. L’informe encara està pendent de publicació.