IV Assemblea de la Red de Entitades Locales para la Agenda 2030 de la FEMP

03/07/2024

L’acte té lloc a Màlaga els dies 4 i 5 de juliol

La Red de Entidades Locales para la Agenda 2030, constituïda en el si de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) es reuneix a Màlaga, els dies 4 i 5 de juliol, per a avançar i reafirmar el compromís local en la implementació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030.

Aquesta és una xarxa en la qual s'integren, de forma voluntària, els governs locals de l'estat espanyol que es comprometin a implementar els ODS de l'Agenda 2030 de forma transversal en les seves polítiques públiques locals i provincials.

Delegació de la província de Barcelona

El principal objectiu de la Red és afavorir la coordinació d'actuacions entre els Governs Locals permetent assolir millors resultats en la implementació de l'Agenda 2030 en els municipis i províncies, a través de la localització i desenvolupament dels ODS en l'àmbit local.

Durant dos dies, en grups de treball, presentacions i panels d'experiències, persones expertes i professionals comparteixen amb els representants polítics i personal tècnic adherits a la Red experiències, bones pràctiques i lliçons apreses que contribuiran a estendre el compromís local a altres actors del territori per avançar cap a un futur més sostenible.

Grup de treball sobre indicadors de l'Agenda 2030

En el panel d'experiències "La importancia del compromiso de las entidades locales en la concienciación sobre la Agenda 2030", l'alcaldessa d'Esplugues i diputada de la Diputació de Barcelona, Pilar Díaz, ha presentat, entre d'altres temes, l'experiència de gamificació "Missió ODS".

El divendres 5 de juliol, la Red de Entidades Locales para la Agenda 2030 celebra presencialment la seva Assemblea Anual, on s'aprovaran els vocals del Consell de Govern i el pla de treball per als propers mesos.