Èxit de participació a la 7a sessió de treball de la XarxA2030

20/06/2024

Més de quaranta representants d’ens locals participen a la sessió sobre alineament dels pressupostos en clau ODS

El 19 de juny es va dur a terme la setena sessió de treball de la XarxA2030, espai de trobada i intercanvi de coneixement format per tècnics i tècniques dels ens locals de la demarcació més actius en la implementació de l’Agenda 2030 i la localització dels objectius de desenvolupament sostenible. La trobada es va desenvolupar a l'espai La CIBA, de Santa Coloma de Gramenet, equipament públic de referència de la ciutat.

La sessió va estar dedicada a l’alineament dels pressupostos locals amb els ODS com a motor de transformació.

L’anàlisi de l’alineació del pressupost amb els objectius de desenvolupament sostenible és un pas important en l’adopció d’estratègies cada vegada més eficient d’impuls d’un desenvolupament sostenible, que permetrà avaluar l’eficàcia dels programes i millorar la seva orientació..

A la seva intervenció a la presentació de la sessió, la diputada d’Agenda 2030 i alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, va remarcar que “per caminar cap a una administració del segle XXI que sigui capaç de respondre als reptes del futur caldrà assumir alguns canvis i iniciar un procés de transformació amb lideratge i visió. Caldrà reorientar les polítiques públiques amb aquest propòsit i introduir estratègies del canvi, com l’alineament pressupostari.”

Durant la sessió, tres ajuntament varen presentar les seves experiències pioneres. Santa Coloma de Gramenet, Sant Boi de Llobregat i Esplugues de Llobregat van descriure i analitzar l’esforç pressupostari de les seves polítiques locals entorn als ODS, les limitacions i les oportunitats derivades d’aquesta òptica pressupostària.

Treball de reflexió i debat dels participants a la sessió