caes

Govern local   
|   Administració local

banner

Sistema per a l'optimització de la compra pública local (SOCPL) - Govern local

Compra pública local

 

Sistema per a l'optimització de la compra pública local

El Ple de la Diputació de Barcelona va aprovar, el 21 de març de 2024, la creació del Sistema per a l'optimització de la compra pública local, és a dir, la central de compres corporativa, que prestarà servei tant a la Diputació com als ens locals de la província.

La legislació atribueix a les diputacions provincials la competència per prestar la contractació centralitzada als municipis amb població inferior a 20.000 habitants, així com l'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment els d'una menor capacitat econòmica i de gestió.

Així doncs, la creació del Sistema per a l'optimització de la compra pública local dona compliment a una obligació legal i ofereix els beneficis de la contractació centralitzada tant a la Diputació de Barcelona com als ens locals de la província.


 

Adhesió genèrica

Per poder participar en les contractacions del Sistema cal que els ens locals s'hi adhereixin genèricament.

Beneficis

Una contractació més transparent, amb més volum de contractació i menys burocràcia.

 

Assistència als ajuntaments

Tota la cooperació i assistència als ajuntaments en matèria de contractació pública.

 

Jornada de presentació

El nou Sistema es va presentar als ens locals amb una jornada.