18/10/2021 08:21 h.

Prats de Lluçanès celebra les seves jornades de Memòria Històrica

Itinerari commemoratiu  “Espai de Memòria de Prats de Lluçanès” centrat en el 3 de febrer de 1939 quan les tropes franquistes van entrar a la població

El 15 d’octubre de 2021 el responsable del programa de MD de la Diputació va visitar Prats de Lluçanès (Osona) i va recórrer l’itinerari anomenat “Espai de Memòria de Prats de Lluçanès”, que és un l’itinerari commemoratiu i senyalitzat dels fets ocorreguts el 3 de febrer de 1939 quan, després d’un cruent combat, les tropes franquistes van entrar a la població. L’endemà, 250 soldats republicans que defensaven la posició van ser ajusticiats. Dies després, van ser enterrats en fosses pels veïns de la vila. El 2004, i posteriorment, el 2017, es va intervenir per exhumar algunes de les fosses, tres amb resultats positius (amb un total de 25 cossos recuperats, dels quals s’ha identificat només 1).

Per la tarda, i en el marc de les jornades de Memòria Històrica que va celebrar l’Ajuntament el cap de setmana, va tenir lloc la inauguració de la exposició  “Desenterrant la Memòria”, sobre la primera repressió franquista a la vila, amb especial referència als deportats als camps nazis, i que va comptar amb una subvenció del programa 2020 de MD de la OPC, de l’Àrea de Cultura de la DIBA. L’Ajuntament està treballant (amb una subvenció 2021 del programa MD de Presidència) en un audiovisual sobre la repressió a la Postguerra.

Enllaç al programa