12/02/2024 18:28 h.

L’exposició «On són», a Sant Feliu de Llobregat

El Consell Comarcal del Baix Llobregat ha programat la mostra sobre les fosses de la Guerra Civil que ofereix la Generalitat.

El 7 de febrer de 2024 es va inaugurar al Centre Cívic Mas Lluí de Sant Feliu de Llobregat l’exposició «On són? 85 anys d’exhumacions de fosses comunes de la Guerra Civil a Catalunya», una mostra produïda per la Direcció General de Memòria Democràtica del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. La mostra, comissariada per la historiadora i professora de la Universitat de Barcelona Queralt Solé Barjau, es va presentar el desembre de 2022 al Palau Robert de Barcelona. Des de llavors ha anat itinerant pel territori (Tortosa, Manresa, Reus). Ara, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, en el marc de les activitats de la Xarxa de Memòria Democràtica del Baix Llobregat, l’ha programada en aquesta ciutat, on es podrà visitar fins al 15 de març.

A l’acte hi van participar l’alcaldessa de Sant Feliu de Llobregat, la consellera comarcal de Memòria, la presidenta del Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat i el director general de Memòria Democràtica de la Generalitat de Catalunya. També hi va assistir el responsable del Programa de memòria democràtica de la Diputació, institució que col·labora en les activitats de la Xarxa.

Més informació a l'enllaç sobre l’exposició i a l'enllaç sobre l'acte.