06/05/2024 18:08 h.

II Jornada Fomentem la Cultura de la Pau

Celebrada  a Santa Margarida i els Monjos

El 26 d’abril va tenir lloc al castell de Penyafort, de Santa Margarida i els Monjos, la II Jornada Fomentem la Cultura de la Pau, dedicada a la memòria oral com a recurs educatiu per al foment de la pau. La Jornada, organitzada per l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos i la Xarxa Catalana d’Alcaldes i Alcaldesses per la Pau —amb el suport de la Diputació de Barcelona—, ha posat l’èmfasi en els recursos educatius que ofereix la memòria oral amb l’objectiu d'aprendre i fer visible el rol dels municipis a rescatar-la i utilitzar-la com a recurs educatiu per fomentar la pau.

Un dels projectes presentats ha estat «Herois anònims», elaborat per l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos. Aquest projecte presenta entrevistes a fills i nets d’aviadors i mecànics de l’aeròdrom que va funcionar en aquest municipi durant la Guerra Civil, utilitzat per l'exèrcit de la Segona República.

La Jornada, en la qual va participar el responsable del Programa de memòria democràtica de la Diputació de Barcelona, es va adreçar a representants polítics i tècnics de governs locals i entitats municipalistes, així com a representants d’entitats que treballen la cultura de la pau i la memòria des de la societat civil.

Vídeos amb les entrevistes del projecte Herois Anònims a Youtube: