11/04/2024 08:17 h.

Acte d’homenatge a set soldats afusellats a la Torre de Claramunt

Acte d’homenatge a set soldats afusellats a la Torre de Claramunt

El 7 d’abril passat va tenir lloc l’acte commemoratiu i de dignificació en memòria dels set soldats de l’Exèrcit Popular afusellats el 4 d’abril de 1938 al castell de Claramunt i que van ser inhumats al cementiri municipal de la Torre de Claramunt. Aquests soldats, de cinc dels quals es coneix la identitat, van ser passats per les armes acusats d’indisciplina, sense un judici amb garanties, per ordre dels comandaments del mateix Exèrcit Popular.

L’Ajuntament de la Torre de Claramunt ha reparat la seva memòria amb un entranyable acte celebrat al mateix cementiri, en el qual s’ha descobert un monòlit informatiu i d’homenatge a les víctimes d’aquest fet històric. L’acte, amb el suport de la Diputació de Barcelona, va constar d’una actuació musical a càrrec de Ramon Redorta; una intervenció per contextualitzar històricament els fets a càrrec d’Assumpció Vila —com a autora de l’article «La fossa de la torre de Claramunt. La tomba de set soldats de l’Exèrcit Republicà», que ha estat reeditat pel consistori i distribuït entre els assistents—; la participació de familiars dels soldats, i els parlaments del director del Programa de memòria democràtica de la Diputació de Barcelona, F. Xavier Menéndez, i de l’alcalde de la Torre de Claramunt, Jaume Riba.

Més informació sobre la fossa a aquest enllaç