16/04/2021 07:41 h.

90 aniversari de la proclamació de la República

La Xarxa de Museus Locals commemora el 90 aniversari de la proclamació de la República

La Xarxa de Museus Locals, que impulsa la Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) (Àrea de Cultura), commemora el 90 aniversari de la proclamació de la República mitjançant l'exposició compartida “Visca la República”. En el projecte hi participen 25 museus de la demarcació de Barcelona, a partir d'una selecció d'objectes provinents de les seves col·leccions relacionats amb diferents episodis del període que s’inicia el 14 d'abril de 1931 amb la proclamació de la Segona República. El recorregut que es proposa és transversal en l'espai i el temps, es pot veure simultàniament a diferents municipis des del mes d'abril de 2021 fins el gener de 2022. La iniciativa s’emmarca en el projecte Memòria en Xarxa i vol destacar la importància dels museus com a dipositaris d’un llegat històric que ens és comú. Els museus (municipals) participants són els següents: Museu Municipal de Nàutica de Masnou, Museu d’Art de Cerdanyola, Museu del Ter, Museus de Martorell (Farmàcia Bujons), Museu Municipal de Montcada i Reixac, Museu d’Història de Sabadell, Museu de Moià, Museu de Sant Boi (Termes Romanes) i Museus d’Esplugues (Masoveria de Can Tinturé).

Enllaços:

Presentació Visca la República

Visitar la exposició

Visitar l’exposició. Consulteu el calendari complet en el següent enllaç

Nota sobre les exposicions de la proclamació de la República a Sant Boi i Esplugues de Llobregat