Taller del Cercle de comparació intermunicipal de gestió sostenible del verd urbà

Foto de família de la trobada

07/11/2023

Foto de família de la trobada

El passat 26 de setembre vam dur a terme el taller anual del Cercle de comparació intermunicipal de gestió sostenible del verd urbà amb una nombrosa representació tècnica, arribant a prop d’un 80% de participació dels municipis.

Enguany, després d’exposar les conclusions extretes de les dades recollides corresponents a l’any 2022, es van fer dues activitats que van resultar molt profitoses: una de treball amb els indicadors per donar resposta a qüestions que els plantegen sovint des de dins i fora de l’ajuntament i l’altra d’intercanvi d’experiències per generar propostes de millora sobre aspectes concrets de gestió.

Durant l’intercanvi d’experiències van sorgir una gran quantitat de preguntes que alhora van generar respostes que van ser valorades com a molt útils. Es van tractar temes com el desenvolupament de les arrels de l’arbrat i els efectes que pot causar, la caiguda de les fulles, o el tractament d’herbàcies no desitjades. També s’hi va incidir sobre les conseqüències de la poda, plantar espècies exòtiques o no mantenir els arbres en un estat saludable, entre d’altres. En aquesta línia, es va debatre extensament sobre les espècies vegetals: els vivers i la qualitat dels exemplars que proporcionen, les espècies més adients per pal·liar el problema de la sequera, així com les millors per proporcionar ombra o aquelles que afavoreixen els pol·linitzadors i, en general, la biodiversitat.

També cal esmentar la reacció que ha provocat en la ciutadania, el tractament que han fet alguns mitjans de comunicació sobre les conseqüències de la sequera i els fenòmens meteorològics extrems, com el vent o les pluges de gran intensitat, i la percepció que en té la població del verd a ciutat.

Una vegada més es fa palesa la necessitat de sensibilitzar sobre la infraestructura verda i blava i la importància de gestionar-la de manera correcta i, com a part de la solució, es van exposar experiències de ciència ciutadana, entre d’altres, que van ser molt ben acollides.

La gestió del verd i el blau a ciutat és d’una gran complexitat i cal donar-li la importància que mereix i dotar-la dels recursos necessaris, valorant els beneficis que ens proporciona.

Cercle de gestió sostenible del verd urbà
En aquest enllaç es poden consultar els resultats de les edicions del Cercle de comparació intermunicipal de gestió sostenible del verd urbà
.