L’exposició «Respira!» comença a itinerar

Una exposició que et deixa sense aire

12/09/2023

Una exposició que et deixa sense aire

L’exposició «Respira!» surt de producció i inicia el seu viatge pel territori. I no ho fa sola perquè una visita teatralitzada amena i molt didàctica l'acompanya.

Ha passat un temps des que «Respira!» es va idear fins que s’ha materialitzat. Després de tot aquest recorregut de producció - des de la pluja d'idees inicial fins a la seva forma definitiva - per fi inicia la seva itinerància pels municipis de la província de la mà de Diputació de Barcelona. Cal destacar que la mostra ve acompanyada d’una detectiva que dinamitzarà la descoberta de certs misteris.

«Respira!» és una exposició que contribueix a la conscienciació i sensibilització de la població sobre el dret a la qualitat de l'aire, i sobre els efectes de la contaminació de l'aire sobre la salut, la qualitat de vida i el medi ambient. A més mobilitza la població per reduir els nivells de contaminació atmosfèrica, dels seus pobles i ciutats. En definitiva, accions senzilles que ens aporten grans beneficis.

L’exposició es pot sol·licitar en itinerància, especialment pels municipis que hagin implantat o estiguin en procés d'implantar una zona de baixes emissions (ZBE), així com altres mesures per reduir la contaminació atmosfèrica.

«Respira!» s’acompanya d’una visita guiada teatralitzada que deixa sense aire, ja que la detectiva Purificació, que treballa d’incògnit, col·laborarà amb els visitants per resoldre el misteri d’una amenaça invisible que es cobra milers de vides humanes. A través d’un joc de descoberta mitjançant l’exposició, les persones que la visiten resoldran els diversos enigmes per acabar en un espai on respirar bé serà la clau per millorar la salut i benestar.

En aquest cas, el transport i muntatge – i la visita guiada - va a càrrec de Diputació de Barcelona. L’Ajuntament ha de disposar d’un espai expositiu d’entre 100 a 120 m2.

Podeu trobar més informació sobre aquest projecte a la web: