29/11/2023 18:15 h.

«Jo no m’embolico!», el documental de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus

La setmana del 18 al 26 de novembre s’ha celebrat la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, durant la qual els municipis han dut a terme diverses accions encaminades a reduir els residus. Amb l’eslògan «No t’emboliquis!» enguany s’ha volgut posar el focus en la reducció dels envasos i embolcalls d’un sol ús.

Entre les activitats ofertes per la Diputació de Barcelona, en aquesta ocasió s’ha incorporat el recurs “Jo no m’embolico!”, el resultat final del qual serà la producció d’una sèrie documental on es mostraran accions inspiradores per part de la ciutadania i dels ajuntaments en matèria de prevenció de residus, en especial plàstics d’un sol ús. Els municipis que hi participen són: Pallejà, Sant Iscle de Vallalta, Palau-solità i Plegamans i Sant Martí de Tous.

Durant Jo no m'embolico!la Setmana Europea de la Prevenció de Residus s’ha donat a conèixer el projecte a través de diferents canals: web, xarxes socials, grups de WhatsApp, cartells… a més d'aparèixer en diferents mitjans locals, com el Canal Taronja de la comarca de l'Anoia que va emetre'n una entrevista per televisió.

Les persones o col·lectius interessats a aparèixer al documental, residents o vinculats a alguns dels municipis que participen en la iniciativa, poden encara enviar els seus vídeos per aparèixer-hi fins al 18 de desembre. Amb les propostes rebudes i per a cadascun dels municipis, es farà una selecció de les persones o col·lectius que apareixeran al documental final.

Podeu consultar les bases de participació en el següent enllaç i accedir al formulari d’inscripció: https://formularis.diba.cat/jonomembolico