30/10/2023 12:16 h.

Elecció de Marc Serra com a membre del Consell Executiu de l’Aliança del Clima

Fotograma del vídeo de la candidatura

L’Aliança del Clima (Climate Alliance) és la xarxa més gran de ciutats europees aplegades amb la finalitat de combatre el canvi climàtic i aturar l'excés d'emissions d'efecte hivernacle. Es compon de pobles, ciutats, comarques, províncies i regions repartits per tot Europa. Hi formen part gairebé 2000 municipis de més de 25 països europeus.

Els ens locals que hi formem part duen a terme una gran quantitat de mesures destinades a reduir les emissions, centrades principalment en l'eficàcia i l'estalvi energètic i l'ús d'energies renovables. La Diputació de Barcelona n’és membre des del 2010.

La Junta Executiva de l'Aliança del Clima la formen un Consell Executiu integrat per membres de diferents municipis i un representant de la COICA (Coordinadora de les Organitzacions Indígenes de la Conca Amazònica). La Secretaria Europea, les Oficines Nacionals de Coordinació i la Junta Executiva defensen l'interès dels membres ja sigui en l'àmbit local, nacional, europeu o internacional sobre temes relatius a l'acció climàtica, la biodiversitat i la protecció de les selves tropicals. Tant aquestes organitzacions, com els afiliats a l'Aliança del Clima es reuneixen una vegada a l'any a la Conferència Internacional i Assemblea General, on es tracten temes de vital importància per a l'Aliança del Clima, com ara la mobilitat sostenible, temes climàtics internacionals, el panorama energètic o el desenvolupament sostenible, entre molts altres.

El 18 d’octubre a l’Assemblea General celebrada a Mòdena en el marc de la Conferència Internacional, es va aprovar la candidatura de Marc Serra Solé, Diputat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica, que ara és vocal del Consell Executiu, en representació de la Diputació de Barcelona.