Llegim el Riu, ciència ciutadana a les conques del Besòs i la Tordera

Sortida de camp del projecte

07/11/2023

Sortida de camp del projecte

Llegim el riu arriba a les conques del Besòs i la Tordera. En concret treballarem en aquests 12 municipis: Barberà del Vallès, Bigues i Riells, Les Franqueses del Vallès, Malgrat de Mar, Martorelles, Montmeló, Montornès del Vallès, Sant Adrià de Besòs, Sant Celoni, Santa Coloma de Gramenet, Santa Eulàlia de Ronçana i Tordera. Cadascun d'ells s'ha compromès a treballar en tàndem, amb responsables de biblioteques i medi ambient.

Llegim el riuDurant l'any vinent volem promoure un projecte de ciència ciutadana al Besòs i la Tordera, i implicar d'aquesta manera a la ciutadania en el coneixement i conservació d'aquests ecosistemes, a partir de l'impuls d'espais d’innovació social creats a les biblioteques municipals. Llegim el riu complementarà així projectes ja existents de ciència ciutadana i coneixement del riu que esteu liderant des del món local.

Aquest projecte està íntimament lligat a un compromís de col·laboració entre la Gerència de Serveis de Medi Ambient, la Gerència de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, el Grup de Recerca FEHMlab (Freshwater Ecology, Hydrology and Management del Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals de la Universitat de Barcelona), l'Associació Hàbitats i els municipis adscrits, així com altres agents que ja actuen en el territori, destacant i la col·laboració de la Fundació Rivus.

Amb la col·laboració de: