23/05/2023 09:20 h.

Biomassa pel Clima a Alella

Marc Almendro, alcalde d'Alella

La biomassa és una font d'energia renovable. La gestió forestal sostenible ajuda a prevenir els incendis. La Diputació de Barcelona promou les calderes de biomassa, i aquest és el testimoni a Alella.

La biomassa és una font d'energia renovable segura i eficient que contribueix a la gestió forestal, dona un nou ús als residus forestals i permet un estalvi important en el cost del combustible.

En el marc del projecte Biomassa pel Clima liderat per la Diputació de Barcelona, a Alella s'ha instal·lat una caldera de biomassa de 500 kW de potència instal·lada i alimentada amb estella forestal.

Es preveu un consum anual d'estella de boscos gestionats de forma sostenible de 291 tones, que suposen un estalvi econòmic anual per l'Ajuntament d'uns 30.000 € i una reducció d'emissions de gasos d'efectes hivernacle de 246 tones de CO₂ anuals.

La caldera de biomassa es preveu que alimentarà una xarxa de calor que proporcionarà aigua calenta per a la calefacció i l’aigua sanitària de les aixetes i les dutxes del Poliesportiu Abelardo Vera i el Complex Esportiu Municipal.

Material disponible

Infografia

Tríptic informatiu

Biomassa pel Clima està cofinançat pel programa Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020 amb un pressupost de 3,8 milions d’euros i un ajut de prop d'1,4 milions d’euros. Es tracta d'un projecte que promociona les energies renovables, l'eficiència energètica, l'autoconsum, l'estalvi de costos en els municipis i que contribueix en la reducció de les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle.

Projecte amb el suport: