Bicicletes elèctriques per promoure la mobilitat sostenible

Enguany se cedeixen 81 bicicletes elèctriques

31/10/2023

Enguany se cedeixen 81 bicicletes elèctriques

La Cessió de bicicletes elèctriques és un dels recursos del Catàleg de Serveis que, des del 2008, ha concedit prop de 900 d’aquests vehicles als ajuntaments sol·licitants per tal de fomentar la mobilitat sostenible dels desplaçaments locals del personal tècnic d’obres, la brigada o policia municipal.

Enguany, el lliurament de les 81 bicicletes (que des del 2009 són totes elèctriques) es realitza entre el 16 d’octubre i el 30 de novembre a la Plataforma de Distribució Logística (PDL) de Montcada i Reixac (Polígon la Ferreria al número 11 de l’avinguda de la Ferreria).

Per a cada destinatari de la bicicleta, n’hi ha dos models disponibles: Eleglide T1 Step-Thru pels serveis municipals i Pulse by Devron per a la policia local. En ambdós casos, els accessoris inclosos amb el vehicle són els següents: portaequipatges, bossa per transportar objectes personals, casc, dos cadenats i eina multiús. A més, l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona ha produït un vídeo explicatiu de funcionament del model Eleglide T1 Step-Thru, novetat d'enguany:

Es calcula que amb aquest programa per promoure la mobilitat sostenible s’hauran reduït prop de 1.300 tones d’emissions de CO₂ a l’atmosfera, a més de la reducció de soroll aconseguida per la disminució de vehicles motoritzats.