05/04/2023 10:07 h.

Noves línies d’assistència en matèria de transparència durant el mandat

Comparteix

 

En els catàlegs de serveis 2022 i 2023 s’han ampliat les línies d’assistència en matèria de transparència. Aquestes línies se sumen al suport que es presta a través de la comunitat governobert.diba.cat, que compta actualment amb més de 600 membres i amb un complet itinerari formatiu en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern. 
 

Durant el 2022 s’ha prestat assistència en matèria de transparència a 34 ens locals, i 14 més es troben en procés. Aquests ens locals han rebut suport de tècnics de la Diputació per analitzar el portal de transparència i elaborar un pla d’acció.

Fruit d’aquest pla d’acció, s’estan fent les primeres avaluacions un cop han passat sis mesos des de l’entrega de l’informe de diagnosi, i la millora dels primers ajuntaments supera les previsions inicials. És el cas, per exemple, de l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana, que ha passat del 37,68 % de compliment al 90,44 %. Cal recordar que la diagnosi i el seguiment es fan sobre el conjunt d’ítems de transparència que són obligatoris segons el marc legal.

El 2023 aquesta assistència en gestió de la transparència s’amplia a ens locals de fins a 20.000 habitants, i s’incorpora un nou recurs del Catàleg que permet automatitzar la publicació d’algunes dades que es troben en sistemes d’informació proveïts per la Diputació.

Actualment, el recurs «Publicació automatitzada d’informació de transparència» permet publicar informació a ens locals que són usuaris dels serveis SeTDIBA o dels serveis del web corporatiu. Progressivament, es preveu ampliar els ítems que es podran automatitzar.