Gestió Urbanística: Marc normatiu i principis bàsics d’actuació

19/06/2024 - 10/07/2024 09:30 - 14:00 19 i 26 de juny i 3 i 10 de juliol de 2024

Edifici 25, Sala S6 i S7 del Recinte Escola Industrial. Carrer Comte Urgell, 187. Barcelona

Presentació

La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania.
L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants.
Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració urbana s’organitza aquest cicle de tres cursos amb l’objectiu d’aprofundir ens les matèries d’urbanisme, el de planejament urbanístic, la gestió i el règim d’intervenció i protecció de la legalitat. El curs que tot seguit presentem, és el segon curs del cicle, dedicat a la Gestió Urbanística.
L'objectiu d'aquest segon bloc, Gestió urbanística: marc normatiu i principis bàsics d'actuació, és introduir als assistents en les eines bàsiques de la gestió urbanística. És a dir, el conjunt de procediments necessaris per la transformació de l’ús del sòl i per a la urbanització d’aquest d’acord als instruments de planejament municipal.
El curs s’estructura en una primera part més teòrica, destinada a l’expropiació i la viabilitat econòmica dels plans on es farà una introducció a les valoracions urbanístiques, i una sessió dels sistemes i modalitats de gestió urbanística. Les altres dues sessions tindran un caràcter més pràctic, on es treballarà la reparcel·lació amb la resolució d’un cas pràctic, on a cadascun dels assistents se’ls assignarà un rol en la reparcel·lació, fomentant així el diàleg i la participació dels assistents.
Degut al format necessàriament pràctic d’aquest curs, es realitza en forma presencial amb un límit de 40 inscripcions.

Ponents

− Pablo Molina, soci advocat a J&A Garrigues.
− Joan Badia, arquitecte i soci director d’urbanisme a GMG Plans i Projectes
− Jordi Duatis, arquitecte a Duatis ARQUITECTES SLP i professor associat a l’ETSAB-UPC i l’Escola d’Arquitectura de la UdG.

Destinataris

Atesa la seva orientació, aquest curs va adreçat al personal de les administracions amb reduïts coneixements i experiència en la temàtica.

Inscripcions i programa

Les preinscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu gestforma, la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió, el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de preinscripció. Per afavorir la pluralitat d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació de cada ens públic.
Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 3 de juny mitjançant el següent enllaç.

Metodologia

Sessions basades en la participació mitjançant la simulació d’una junta de compensació i del supòsit d’una reparcel·lació, prèvia adjudicació de rols amb drets i/o propietats sobre els quals es treballarà. El material de suport es posarà a disposició dels assistents mitjançant l’aula virtual.