29/10/2019 12:43 h.

El Servei d’ Urbanisme present en una visita d’estudi a Tallinn dins del projecte Tech Revolution del programa de la Unió Europea URBACT

El passat 16 i 17 d’octubre, conjuntament amb la delegació de Vilanova i la Geltrú, el Servei d’Urbanisme, va visitar la capital estoniana líder europeu en promoció d’empreses emergents.

El projecte s'emmarca en el programa de la Unió europea URBACT, concebut com a a xarxa de transferència de coneixements. L'objectiu és que les europees tinguin un espai de debat per tractar temes com el desenvolupament integrat, economia, medi ambient, governança i inclusió.

El Servei d'Urbanisme va ser convidat a Tallinn com a membre del grup de suport local de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, soci del projecte Tech Revolution, que lidera de ciutat anglesa de Barnsley i que compta actualment amb cinc ciutats participants més, que són: Pardubice (CZ), Bacau (RO), Schiedam (NL), Pireus (GR) i Nyregyháza (HO). Totes elles tenen un seguit de denominadors comuns, més enllà de l'objectiu de millora de l'economia local: la dimensió de cutat intermèdia, el seu context territorial, a cavall entre dues grans ciutats, el gruix de l'economia tradicional a la baixa, i l'aposta per les noves tecnologies com a nou motor econòmic.

Aquest suport de la GSHUA a l'ajuntament de Vilanova i la Geltrú ve motivat per l'assistència que el Servei d'Urbanisme ha donat al municipi per a la dinamització d'espais buits del sòl industrial al Sud-Oest del municipi. L'estudi va nèixer de la necessitat d'ampliar els espais de l'actual edifici de l'empresa Neàpolis dedicada a empènyer processos d'innovació que ajudin e impulsin projectes de base tecnològica, relacionats amb les industries creatives. Es van estudiar diferents escenarisamb una proposta final prou flexible que permet l'ampliació temporal utilitzant tant les antigues naus com a  la implantació a l'espai públic, sempre a l'entorn de l'edifici Neàpolis.