Territori i sostenibilitat com a eixos vertebradors del país

Rosa Funtané

15/06/2017 10:08 h.

La política territorial i mediambiental marca el model de l’espai que compartim tots els catalans. Definir l’organització territorial i les línies d’actuació que ens ajuden a prioritzar i copsar les necessitats de cadascun dels racons de Catalunya és una tasca contínua, diversa i de molta responsabilitat.

Donar resposta a la ciutadania fent més amable l’espai que compartim, és el resultat de molts inputs que rebem a l’Àrea de Territori i Sostenibilitat. Compartir amb els alcaldes i alcaldesses els neguits que es produeixen a cada municipi  i conjuntament treballar per tal de solucionar les  seves problemàtiques, és la nostra raó de ser.

Les diferents línies de suport, sigui tècnic, econòmic o material, ofereixen tot un ventall de possibilitats perquè cada Corporació Municipal disposi dels elements necessaris per adequar el seu espai a les demandes dels seus conciutadans.

No és una feina fácil però sí molt engrescadora. El suport, professionalitat i empatia de tots els treballadors/es de la Diputació fan que tot sigui possible. Aquesta professionalitat es veu traduïda dia a dia amb accions concretes des de cada una de les gerències. Aquestes gerències segueixen les directrius marcades per cadascun dels Diputats,i val a dir que la implicació i col·laboració de totes aquestes persones tenen com a resultat una visibilitat marcadament social amb la definició de cadascuna de les línies estratègiques dirigides a les persones.

La base de tot èxit és la transversalitat de les actuacions des de totes de les àrees gerencials. Poder treballar en els diferents àmbits temàtics per donar respostes coherents, cohesionades i efectives dins de cada territori és un dels objectius bàsics de tota organització i des de l’Àrea de Territoti i Sostenibilitat no pot ser diferent.

"El treball cap a la riquesa depèn fonamentalment de dues paraules: treball i estalvi" (Benjamin Franklin, estadista EUA).

Rosa Funtané, diputada adjunta de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat a la Diputació de Barcelona.