24/10/2023 11:14 h.

Teixint una xarxa de municipis feministes

Eva Baró, amb els regidors colomencs Sam Núñez i Noemí Egea

La diputada de Feminismes i Igualtat ha participat aquest matí en una taula rodona del III Fòrum de Municipis Certificats en Igualtat de Gènere, a La Ciba de Santa Coloma de Gramenet

La diputada republicana ha iniciat la seva intervenció posant en valor que "acabem d’iniciar mandat a la Diputació de Barcelona amb la creació de la a nova àrea de Feminismes i Igualtat, que neix amb la voluntat de reforçar el paper de la Diputació com a institució compromesa amb la transformació social real i amb l’avenç de les polítiques feministes".

Baró ha recordat que les polítiques feministes "són responsabilitat de tots i totes les que conformem els serveis públics". En aquest sentit ha remarcat que "cal que millorem amb aquestes aliances els instruments i els impactes que les polítiques públiques tenen en la millora dels drets de les dones i de l’avenç d’una veritable transversalitat de la perspectiva de gènere".

Al llarg de la seva intervenció, ha fet un repàs la feina de la Diputació de Barcelona en l'àmbit de la Igualtat, un trajecte que va començar fa 35 anys. La diputada ha clos el seu discurs assegurant que "des de la Diputació de Barcelona considerem imprescindibles espais de diàleg com aquests i la suma d’eines que posin de relleu la necessitat de planificar amb dades i propostes concretes. I aquest treball el farem com sempre fem, teixint aliances amb el territori i creant una xarxa de municipis que aposten per la igualtat".