14/11/2023 18:07 h.

Reactivem la Xarxa Local de Consum, som al costat dels ajuntaments i de la ciutadania

Jornada per a electes amb responsabilitat en matèria de Consum

Els diputats de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública Josep-Ramon Mut i Olga Serra han participat aquesta tarda a una jornada per a electes amb responsabilitat en matèria de Consum.

En el marc d’aquest acte, el president de l’Àrea, Josep-Ramon Mut, ha anunciat que "tenim com a prioritat reactivar la Activar de nou la Xarxa Local de Consum com un espai de trobada i de lideratge de les polítiques locals de consum".

Creada l’any 2006, la Xarxa Local de Consum és una agrupació voluntària de municipis, constituïda pels diversos serveis de defensa del consumidors de la demarcació de Barcelona, que neix a proposta i amb el suport de la Diputació de Barcelona. Actualment en formen part 316 ens locals.

En la seva intervenció, Mut ha destacat que "des de la Diputació de Barcelona estem al costat dels ajuntaments per protegir els drets de les persones consumidores". "Els ajuntaments estan al servei de la ciutadania, i tot allò que fem per ajudar als ajuntaments ho fem pels ciutadans i ciutadanes. És el nostre objectiu final", ha afegit.

Per la seva banda, la diputada de Comerç i Consum, Olga Serra, ha enumerat les línies de treball de la Xarxa Local de Consum: Desplegament del programa de Mediació; anàlisi de les necessitats dels Serveis Públics de Consum i proposta de definició de servei integral; projecte de millora de la prestació del servei a ciutadania i la seva digitalització.

Per últim, Serra ha assegurat que "la coordinació i la cooperació són l’única manera d’avançar en les polítiques públiques en tots els àmbits, també en el del Consum".