Les dones volem ser lliures, no valentes

26/11/2019 16:00 h.

Montserrat Benedí i Altés, diputada d’Esquerra Republicana a la Diputació de Barcelona i regidora del grup municipal a l’Ajuntament de Barcelona

Article publicat a Nació Digital el 25 de novembre del 2019

Somnio el dia que no haguem de sortir al carrer per denunciar i exigir la fi de les violències masclistes. Mentre malauradament això no passa, avui, 25 de novembre, posem novament de manifest que una societat igualitària i garant pel respecte als drets humans no és possible quan la meitat de la població és reiteradament discriminada, assetjada, violentada i assassinada  per la seva condició de dona. Una greu vulneració dels drets humans fonamentals de les dones que destrossa vides, famílies i comunitats però que conviu quotidianament entre nosaltres.

Les violències masclistes lluny de reduir-se, any rere any, persisteixen. El degoteig constant de dones i fills i filles assassinades no és més que la punta de l’iceberg d’un fet estructural de la nostra societat heteropatriarcal que ens oprimeix, ens silencia i ens mata. Aquest any s’han produït 32 feminicidis als Països Catalans.

La violència física, la psicològica, l’econòmica, la sexual, la simbòlica; són expressions de la violència masclista que sovint no són visibles, i per tant són encara més difícils de combatre. El millor còmplice del masclisme és el silenci. El silenci fa impunes als agressors.

Avui 25 de novembre i cada dia fins que calgui fer-ho,  manifestem el nostre rebuig i condemna a qualsevol forma de violència masclista que s’exerceix diàriament contra les dones.

El dret de les dones a viure lliures de violències masclistes ha de ser una prioritat irrenunciable. L’erradicació de les mateixes i la reparació de les supervivents ha d’estar a primera línia de les prioritats polítiques.

És primordial que totes les administracions s’impregnin dels valors feministes; fent ús de les eines necessàries per posar fi a aquesta xacra. Tant pel que fa als casos més flagrants com també totes aquelles violències simbòliques i quotidianes que suposen un menyspreu, una discriminació i una desigualtat cap a nosaltres.

L’única manera d’assolir els nostres objectius feministes és implicant-nos, exercir d’agents transformadors, des de la ciutadania fins a les institucions públiques, per garantir els drets de les dones a viure en plenitud.

I és per això que volem un estat feminista, una República Catalana que prioritzi acabar amb qualsevol de les expressions de violències envers les dones. Perquè volem una societat de dones i homes lliures. Perquè les dones volem ser lliures, no valentes.

#EscrivimElFuturEnTintaLila començant pel present.