20/02/2017 16:38 h.

La Diputació de Barcelona obre una nova línia de suport als centres d’educació especial municipals

Visita al Centre d’Educació Especial Montserrat Montero de Granollers

La Diputació de Barcelona amplia el seu suport als centres d’educació especial amb una nova línia específica per als 12 centres de titularitat municipal que hi ha a les comarques de Barcelona. Aquests centres, 3 a la ciutat de Barcelona i 9 a la resta de la demarcació, formaran la Xarxa de Centres Municipals d’Educació Especial, impulsada per la Diputació.

Aquesta nova línia de suport parteix d’una anàlisi acurada de la situació actual i engloba tot el tram d’educació obligatòria, que en el cas de les necessitats educatives especials és dels 3 als 21 anys. Preveu que la nova Xarxa de Centres Municipals d’Educació Especial quedi constituïda a finals del mes de març i que identifiqui, en un primer estadi, quines són les principals necessitats de futur. En aquest sentit, el diputat d’Educació, Rafel Homet, ha explicat que 'aquest projecte ens fa especial il·lusió, perquè ajudarà a establir un marc de treball que perduri i dotarà els centres de recursos materials, tècnics, econòmics i de formació'.

La presentació s’ha fet aquest dilluns al Centre d’Educació Especial Montserrat Montero de Granollers, un exemple de la responsabilitat dels municipis amb els centres que atenen necessitats especials, gestionat per l’Ajuntament de Granollers i el Consell Comarcal del Vallès Oriental.

A l'acte de presentació també hi han participat la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, el vicepresident 3er, Martí Pujol, el president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, David Ricart, i l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, que ha volgut agrair el 'suport de la Diputació, i el seu acompanyament a espais educatius imprescindibles com aquest'.