28/04/2017 15:32 h.

La Diputació de Barcelona impulsa protocols d’actuació municipals davant l’assetjament sexual en espais públics d’oci

Protocols d’actuació municipals davant l’assetjament sexual en espais públics d’oci

La Diputació de Barcelona ha obert, aquest any 2017, una nova línia de col·laboració amb els ajuntaments per donar-los suport econòmic i tècnic en l’elaboració de protocols d’actuació davant l’assetjament sexual en espais públics d’oci.

La Diputació ha actuat amb decisió davant la voluntat de molts municipis de treballar per acabar amb el sexisme i les agressions que se’n deriven en el context d’activitats d’oci organitzades als espais públics.

Aquests protocols han de permetre revisar i dissenyar les programacions d’aquestes activitats (festes locals, celebracions, tradicions, festivals, actuacions musicals, oci nocturn, etc.) des de la perspectiva de gènere, i preveure les actuacions en el cas que es produeixin violències sexuals en aquests espais o contextos.

La corporació ofereix aquesta nova eina, que se suma a altres accions que desplega per a l’abordatge integral de les violències masclistes, i 15 ens locals ja han demanat aquest recurs a través del catàleg de serveis que els ofereix la corporació.

Prèviament, la Diputació havia realitzat algun assessorament tècnic puntual a demanda d’alguns municipis que s’havien trobat amb casos greus d’assetjament sexual.

Aquest recurs és un marc a partir del qual es podran dissenyar campanyes o accions de prevenció, detecció i actuació, i elaborar materials de difusió i sensibilització adreçats a la ciutadania en general, o a un grup diana, en particular.