01/03/2017 11:58 h.

Inauguració dels actes de celebració dels 1.100 anys del castell de Subirats

1.100 anys del castell de Subirats

El diputat d'Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona, Josep-Ramon Mut, va participar ahir en la inauguració dels actes de celebració dels 1.100 anys del castell de Subirats.

En la seva intervenció, el diputat republicà va felicitar els habitants del municipi 'per tenir el castell i per continuar posant-lo en valor, com feu ara amb la commemoració dels seus 1100 anys d’història'. 'Perquè qui perd els orígens, per la identitat, el seu significat com a poble. Perquè, malgrat que sou un municipi complex, vau mirar també cap al castell i no us vau oblidar d’ell', va afegir.

Mut va assenyalar que 'aquest país necessita gent com vosaltres i no dubteu que la Diputació de Barcelona estarà al vostre costat ajudant-vos, continuarem entenent-nos'.

El castell, cedit per la parròquia de Subirats des de l’any 2014 a l’Ajuntament, durant la dècada de 1970 i 1980 la Diputació de Barcelona va fer-hi les primeres tasques de restauració, sobretot de l’església i les edificacions annexes del sector de ponent. Posteriorment, l’any 2014 l’Ajuntament va sol·licitar al Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació, la redacció del Pla Director per identificar els usos, costos i fases d’intervenció després de l’anàlisi històrica i d’estat actual de monument.

Actualment està realitzant el Pla Especial Urbanístic, que li ha de permetre desenvolupar els seus usos i l’aprofitament de l’espai que està qualificat com a sòl no urbanitzable.