Espais d’oci lliures de sexisme

Antoni Garcia

11/05/2017 09:48 h.

Quan estem de festes majors, o qualsevol altra activitat d’oci, volem estar contents , relaxats i viure-ho intensament. Malauradament, a vegades ens toca viure situacions gens agradables que ens fan adonar que seguim vivint en una societat masclista.

No us heu trobat mai algú que amb l’excusa que porta massa alcohol a sobre assetja alguna dona? No us ha comentat mai una amiga que li van tocar el cul sense cap motiu? O encara pitjor, que les han perseguit camí de casa, o les han intentat violar?

Els espais d’oci no es lliuren tampoc d’aquesta xacra. Cada cop són més les dones, i també més homes, que denunciem aquesta situació i que volem treballar per posar-hi fi.

Per aquest motiu, la Diputació de Barcelona volem donar eines als ajuntaments per tal que puguin sensibilitzar, prevenir i actuar davant de casos d’agressions sexistes en espais públics d’oci.

Amb la creació dels protocols d’actuació, generem el mecanisme que ens permeti fer front de forma efectiva als casos que es produeixen, però també fer accions de sensibilització i de disseny de les activitats on no es permeti el masclisme: des del disseny de la cartelleria, fins a la tipologia d’activitats, o el disseny de material de prevenció.

Amb la ferma voluntat que sols acabarem amb el masclisme si canviem la nostra societat, i que si treballem plegats institucions, moviments socials, i ciutadania, multipliquem les possibilitats d’èxit.

Per uns espais d’oci lliures de sexisme!

Antoni Garcia, diputat d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona.