Equipaments locals, un element imprescindible per a la vertebració del país

Martí Pujol

08/10/2018 10:00 h.

Ara fa un any la Diputació de Barcelona aprovava el Programa de reforma i millora d'equipaments locals. Dotat amb 30 milions d'euros, es tractava d'un programa innovador i transversal, ja que incorporava diverses línies de suport que afectaven a sis matèries de gestió diferents i a tres de les quatre àrees de la Diputació.

La concessió d'ajuts s'ha realitzat per mitjà del procediment de concurrència competitiva amb criteris de valoració comuns i específics, i se'n beneficien equipaments culturals, bibliotecaris, educatius, esportius, mercats, edificis singulars i elements patrimonials de la demarcació de Barcelona. A través de les línies de suport d'aquest programa es realitzen reformes i millores estructurals, de manteniment i de subministrament, d'eficiència energètica, i de renovació o instal·lació d'elements necessaris per millorar l'entorn tecnològic, la climatització, la il·luminació i el mobiliari.

Un any després de l'aprovació del programa, podem constatar que ha estat un èxit i que ha tingut una gran acollida per part del món local. Els municipis de la demarcació han presentat 1.821 sol·licituds per acollir-s'hi. Davant d'aquesta situació, el govern de la Diputació ha ampliat el programa, dotant-lo de 14,5 milions d'euros més, destinats a incrementar la línia de suport als “edificis singulars i elements patrimonials”, l'àmbit on hi va haver més sol·licituds desateses per manca de fons.

L'èxit d'aquest programa complementari ens anima a continuar treballant de forma coordinada i transversal, a través de les diverses matèries, i també establint sinergies amb la resta d'administracions, per cobrir de manera eficaç les necessitats existents al món local. En aquest cas concret, reformant i millorant els equipaments locals col·laborem en la vertebració del territori, i ajudem a garantir el desplegament de polítiques d'igualtat d'oportunitats, i a la formació de persones lliures i amb opinió pròpia. Per tot plegat, valorem de forma molt positiva aquest programa complementari i refermem el nostre compromís de continuar treballant en la mateixa línia.

Martí Pujol, vicepresident 3er de la Diputació de Barcelona