22/03/2017 13:34 h.

La diplomàcia municipal en l'àmbit europeu

Jornada sobre Diplomàcia Municipal

El vicepresident 1er de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, i el diputat i 1er tinent d'alcalde de Badalona, Oriol Lladó, han participat avui a la jornada 'La Diplomàcia Municipal: una comparativa europea', organitzada conjuntament pel Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat) i la Diputació de Barcelona, i que té lloc al Recinte Modernista de Sant Pau.

Guiteras i Lladó han participat a la taula rodona 'Les ciutats com a actors internacionals. Bones pràctiques', juntament amb Josep Mayoral, alcalde de Granollers, Àngels Chacón, 1era tinent d'alcalde d'Igualada, Furio Honsell, alcalde d'Udine, Kristin Roymo (Itàlia), alcaldessa de Tromso (Noruega) i Beata Dudzinska, tinent d'alcalde de Pina (Polònia).

En la seva intervenció, Dionís Guiteras ha assegurat que 'la reconnexió entre el món urbà i el món rural és importantíssima, si volem tenir ciutats potents'. En aquest sentit, ha assenyalat que 'el món rural pot complementar la visió estratègica de les ciutats i afavorir una visió més forta i àmplia'. Pel que fa a la tasca de diplomàcia duta a terme des de l'Ajuntament de Moià, Guiteras ha explicat que 'treballem amb Mauer (Alemanya) per generar turisme geològic i paleontològic', arran del descobriment de fòssils de gran valor trobats a ambdós municipis.

Per la seva banda, Oriol Lladó ha recordat que 'en una ciutat amb una població tan diversa com Badalona tenim una feina de diplomàcia també en clau interna'. Lladó ha afirmat que 'Badalona necessita trobar l'equilibri entre identitat local i l'encaix amb la capital del país'. Per últim, ha avançat que 'la diplomàcia de la República catalana haurà de tenir en compte els municipis'.