25/02/2017 18:28 h.

Dionís Guiteras demana a l'AMB més implicació en el suport al Parc Agrari del Baix Llobregat

Visita de la presidenta de l'AMB al Parc Agrari del Baix Llobregat

El vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, ha demanat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) 'més implicació en el suport al Parc Agrari del Baix Llobregat, un espai estratègic per a la demarcació i el país'. Ho ha fet després de la reunió de treball que ha realitzat amb la presidenta de l’AMB, Ada Colau, i amb diversos alcaldes i alcaldesses (entre les quals hi havia Maite Aymerich, alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts), regidors i representants dels ajuntaments, institucions i organismes que formen part del Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat.

Guiteras ha insitit en la necessitat que les diverses administracions col·laborin i generin sinergies per donar una millor resposta a les demandes del territori. En aquest sentit, ha anunciat 'un acord entre les diferents administracions per gestionar la fauna salvatge del Parc Agrari del Baix Llobregat', fet que permetrà aportar recursos tècnics i econòmics a la gestió d’aquesta fauna.

El vicepresident primer de la corporació també ha destacat l’aposta que la Diputació de Barcelona fa per reconnectar el món rural i l’urbà, amb la voluntat de donar aquelles eines imprescindibles perquè totes les persones tinguin les mateixes oportunitats.

El Parc Agrari del Baix Llobregat, que ha comptat amb el suport, fins ara, de la Diputació de Barcelona, és la zona productiva agrícola més important del territori metropolità, que contribueix a la sobirania alimentària dels seus més de tres milions d’habitants, i que juntament amb el Parc Natural de Collserola, el Delta del Llobregat constitueixen els espais naturals més importants de la metròpoli.