08/03/2017 15:58 h.

Arrenquen els primers projectes municipals de plurilingüisme

El diputat d’educació de la Diputació de Barcelona, Rafa Homet, ha presentat el projecte municipal de plurilingüisme a la sala d’actes del Vagó (Edifici del Rellotge del Recinte de l’Escola Industrial) i que ha comptat amb la representació dels set municipis “pilot” participants de la demarcació: Badalona, Calaf, Castellar del Vallès, Castelldefels, El Masnou, Sant Vicenç dels Horts i Sitges i del Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta, federació territorial que aplega més de 310 entitats, que participarà mitjançant un conveni de col·laboració.

En la seva intervenció, Rafa Homet ha destacat el suport de la Diputació de Barcelona al projecte afirmant que 'ens permetrà als ens locals liderar les accions educatives en el territori per tal d’ampliar les oportunitats educatives als infants i joves i afavorir, així, una ciutadania arrelada al país i oberta al món'.

En aquest sentit, ha afegit que 'podrem reflexionar sobre les actuacions locals en l’àmbit de la convivència lingüística i les relacions interculturals en un mateix projecte, per tal de donar resposta a les necessitats més urgents', i caldrà, segons el diputat, 'molta coordinació amb totes les entitats socioculturals, esportives i de lleure per establir estratègies de continuïtat i coherència'.

Els principals objectius del Projecte són fer de la llengua catalana referent de cohesió social en un marc plurilingüe i intercultural i incrementar la competència comunicativa i lingüística plurilingüe, tot fomentant l’aprenentatge i l’ús de diverses llengües en un marc de diversitat, diàleg i convivència.

El projecte s’adreça potencialment a la totalitat de la ciutadania de la demarcació, tot i que inicialment l’activitat de la Diputació de Barcelona arrenca amb el suport a 7 ens locals i una federació territorial d’entitats de Barcelona, amb una població total d’uns 460.000 habitants.