30/04/2021 12:16 h.

Aprovada la moció d'ERC que permetrà destinar habitatges propietat de la Diputació a l'atenció de casos de maltractament fruit de violències masclistes

La moció republicana va ser aprovada amb el vots favorable de tots els grups excepte PSC i PP que es van abstenir

La proposta presentada pel grup d'Esquerra Republicana, com va explicar la diputada, Montserrat Benedí, es basa en la disponibilitat de recursos habitacionals que té la Diputació de Barcelona i proposa que una part d'aquests recursos es gestionin a través de convenis amb entitats professionals relacionades amb l'ajuda a dones maltractades per poder donar alternatives habitacionals fora del seu municipi.

La diputada barcelonina Montserrat Benedí va insistir que les dades demostren que la necessitat existeix i que actualment molts ajuntaments es troben amb nuclis familiars que convé separar per evitar situacions de maltractament però no disposen dels recursos adients. Amb aquesta proposta s'estableix una xarxa de recursos habitacionals específics per aquests casos que permet l'ús a unitats familiars de fora de Barcelona o de la pròpia ciutat en barris diferents.

La moció aprovada pel Ple conté els següents acords;

1.Establir vies de col·laboració, sota el paraigües de la forma jurídica més adequada, amb entitats especialitzades en l'atenció a les dones en situació de violència masclista i les administracions públiques corresponents (Generalitat, diputació, Consells Comarcals, i ajuntaments) per posar a disposició habitatges propietat de la Diputació de Barcelona per aquells casos on sigui necessària una alternativa habitacional fora del nucli de població o barri on viu.

2.Iniciar els tràmits per a la redacció i aprovació d'un protocol de funcionament del servei que estableixi obligacions de les diferents parts implicades en el servei.

3.Oferir aquest recurs als municipis de la demarcació amb les contraprestacions i condicions determinades al Protocol general de funcionament del servei.

4.Fer arribar aquests acords a les entitats municipalistes, als ajuntaments i consells comarcals de la demarcació, a la direcció General d'Igualtat i a la Subdirecció General de Lluita contra la violència masclista de la Generalitat de Catalunya.