10/03/2017 09:50 h.

Àlex Garrido i Jordi Fàbrega expliquen les mesures per reduir l’impacte pels veïns de les obres del Pont de Can Molas

Roda de premsa a Manlleu

El diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, acompanyat de l’alcalde, Àlex Garrido, van protagonitzar una roda de premsa per donar a conèixer totes les característiques de les obres d’ampliació del pont de Can Molas de Manlleu.

El pont és una de les artèries principals d’entrada a la ciutat, i els treballs per eixamplar-lo començaran pel novembre. Es va detectar que aquest es trobava en un estat deficient, amb d’estructura i seguretat que calia arreglar.

El diputat Jordi Fàbrega, va recalcar que el pont 'és patrimonialment de la Diputació i encara que l’Ajuntament no ho volgués, cal actuar-hi per un tema de seguretat', tant per la mateixa infraestructura com pels usuaris, 'sobretot els vianants'. La Diputació de Barcelona invertirà al voltant de 2M€ per portar a terme les obres. Fàbrega ha explicat que els treballs d’ampliació consistiran en canviar la plataforma del pont i eixamplar-ne l’amplada dels 7,5 metres als 9,5. Segons ha assenyalat, això permetrà el pas de dos autobusos a la vegada, i també una millora de les voreres del pont perquè persones amb cadira de rodes o cotxets hi puguin circular de manera segura. El pont de Can Molas té una freqüència de 400 vehicles diaris de veïns de Vista Alegre, una xifra que es tradueix en menys de 20 vehicles del barri cada hora, segons Fàbrega. Tot i que les obres començaran a la tardor, el tall de vehicles no serà fins al gener del 2018 i es preveu inaugurar-lo durant l’agost.

L’alcalde va destacar que les obres d’ampliació del pont de Can Molas són “cabdals” per a la ciutat i, ha dit que són una reivindicació històrica dels veïns.

Àlex Garrido va exposar les mesures per reduir l’impacte de les obres tindran en compte les persones amb mobilitat reduïda, a les quals des del CAP es realitzarà atenció domiciliària. També s’intentarà resoldre la problemàtica de la mobilitat amb aparcament perquè els veïns puguin estacionar a prop del pont o puguin aparcar de manera gratuïta al pàrquing del Gas o al de la plaça, de forma gratuïta. També es posarà en marxa un servei d’autobús interurbà que traslladarà els veïns d’un indret a un altre de la ciutat, sobretot tenint en compte els escolars i les persones grans. Els horaris del bus encara estan en procés de negociació amb els propis veïns. També es va parlar de la voluntat d’arranjar el camí de Malars com a alternativa pels habitants del barri. Així, podrien utilitzar aquest tram en cotxe, passant per Roda de Ter.

Tot i que l’alcalde va reconèixer que les obres poden provocar malestar, 'Manlleu gaudirà d’un accés a la ciutat molt més digne del que hi ha ara'. Garrido va assenyalar, però, que l’equip de govern considera que es fa 'instrumentalització' política de les obres del pont, que creu 'legítima quan fas oposició', però ha considerat que hi ha hagut límits que s’han traspassat. El batlle va negar els 'rumors interessats' sobre el fet que el pont romandrà completament tancat durant els vuit mesos que durin les obres, i va recordar que els cotxes no hi podran circular però sí que ho podran fer vianants, bicicletes i motos.

Finalment, Garrido va explicar que alguns dels veïns han estat reunint signatures per aconseguir una passera rodada alternativa al pont de Can Molas que els permeti accedir a la ciutat mentre durin les obres. Fàbrega, va descartar aquesta opció 'perquè no és viable' ja que 'una passera és un pas per a vianants i el que es proposa significaria construir un pont nou', el que suposaria una despesa de 3,5M€ per un pont temporal. L’ACA tampoc no permet aquesta opció, i només la contempla per al 'personal de les obres'. Segons Àlex Garrido, 'no es pot fer demagògia política amb això perquè és crear falses expectatives pels veïns de Vista Alegre'.