17/11/2023 12:23 h.

40è aniversari del Servei de Control de Mosquits del Baix Llobregat, impacte global des de l’àmbit local

40è aniversari del Servei de Control de Mosquits del Baix Llobregat

El diputat de Comerç, Consum i Salut Pública, Josep-Ramon Mut, ha participat aquest matí en l’acte de commemoració del 40è aniversari del Servei de Control de Mosquits del Baix Llobregat, un servei que per a la Diputació de Barcelona és sinònim de bona pràctica sorgida a l’àmbit local, amb impacte global.

En la seva intervenció, Mut ha esmentat tres motius que defineixen l’èxit d’aquest servei:

En primer lloc, ha recordat que des de des del 1998 la Diputació de Barcelona col·labora per fer arribar els coneixements del Servei de Control de Mosquits en la identificació, prevenció i assessorament en el control dels mosquits al conjunt dels 311 municipis de la demarcació.

En segon terme, ha posat en valor la identificació del mosquit tigre i la importància del servei per controlar espècies i evitar possibles brots epidèmics.

Per últim, ha insistit en la necessitat de promoure les mesures preventives en el control del mosquit tigre. La sensibilització ciutadana continua essent una de les eines principals per combatre els focus de mosquits.

Com a conclusió, el diputat republicà ha remarcat que "des de la Diputació de Barcelona som al costat dels ajuntaments per a impulsar la salut pública local. Treballem per fer municipis saludables, resilients i equitatius a tota la demarcació".