23/03/2017 12:53 h.

10 anys treballant per la mediació

X Jornada de Mediació

Avui, 23 de març de 2017, s’ha celebrat la X Jornada de mediació sobre 'La cultura del diàleg i la mediació com a eina educativa' organitzada per la Gerència de Serveis d’Igualtat i Ciutadania.

La jornada ha estat inaugurada pel diputat delegat d’Igualtat i Ciutadania, Antoni Garcia, i el diputat delegat d’Educació, Rafael Homet.

Antoni Garcia ha reafirmat 'l’aposta de la Diputació de Barcelona per fer extensiva la mediació en conflictes de convivència a la ciutadania de manera gratuïta'.

Durant la jornada s’ha destacat l’alt valor pedagògic i transformatiu que té la mediació i el fet de treballar en la resolució dialogada dels conflictes. 'El propi procés de la mediació ja suposa un gran aprenentatge', ha remarcat el diputat Antoni Garcia. Així mateix, s’ha parlat de la importància de l’educació en els valors i tècniques de la mediació a joves i infants com a eina bàsica perquè aprenguin a gestionar els seus conflictes a través del diàleg.

Per la seva banda, Rafael Homet ha assenyalat que 'l'educació va molt més enllà de l'escola, per això és important vincular comunitat i escola, i des de la Diputació de Barcelona treballem en aquesta línia'.

En el si d’aquesta jornada s’ha escenificat el treball conjunt, per fer arribar la mediació en conflictes de convivència a la ciutadania de la demarcació, tant dels 45 ens locals -42 ajuntaments i 3 consells comarcals- que disposen d’un servei propi de mediació ciutadana, subvencionat en part per la Diputació, com del servei de mediació itinerant prestat directament per la Diputació de Barcelona per la resta de municipis de la demarcació.

Una fotografia col·lectiva amb el lema '10 anys treballant per la mediació' ha reunit els representants de totes les administracions que formen part dels serveis de mediació.

En els darrers tres anys, els serveis de mediació ciutadana de la demarcació han atès 15.918 casos de mediació i han dut a terme 914 activitats formatives sobre eines metodològiques i relacionals de la mediació, a les quals hi han participat 17.199 persones, i 1.465 activitats de sensibilització sobre la cultura del diàleg, a les quals hi han participat 19.055 persones.