Diputació de Barcelona
Entorn urbà i salut

Eines per incorporar la perspectiva de la salut en les actuacions municipals

The Stanford Healthy Neighborhood Discovery Tool

Buman, M.P. et al.
2013

Enllaç al recurs: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3601583/pdf/nihms431193.pdf

Format:
Article científic
Població a la qual s'adreça:
Població envellida i població en situació de vulnerabilitat
Objectiu:

Identificar aquells elements o barreres (físiques, però no només) que les persones grans troben en el seu entorn quotidià i que els impedeixen o dissuadeixen de portar un estil de vida més actiu.

Metodologia:

Basada en la tècnica PhotoVoice, recull rutes geolocalitzades, narracions d'àudio i fotografies realitzades pels ciutadans del seu ambient quotidià.

L'eina s'adapta a una interfície digital i, mitjançant l'ús d'una tauleta que integra una càmera fotogràfica i gravadora d'àudio amb geolocalització, permet als participants realitzar fotografies i fer narracions "en moviment" mentre realitzen les seves rutes diàries.

Oportunitats i limitacions:

Aborda la "microescala" quotidiana, a la qual generalment és difícil arribar per part de les administracions o altres grans decisors.

Tot i que adaptable a altres grups poblacionals, aquesta eina està especialment enfocada a persones grans, amb baixos ingressos i pertanyents a minories racials ètniques, com a grup poblacional amb nivells més baixos d'activitat física als EUA.

Indicadors:
Nombre de seients públics a la zona.
Metres quadrats d'ombra a l'espai públic durant els períodes de calor.
Nivell d'accessibilitat dels habitatges, zones comunes i entorn immediat.
Distància entre passos de vianants.
Presència d'arbrat.
Tipus i nivell de participació social en la comunitat.
Temàtica:
Espai públic Habitatge i comunitats veïnals Infraestructura verda Mobilitat i accessibilitat
Vincle amb la salut:
Física
Escala de l'àmbit d'estudi:
Habitatge / carrer / edifici / espai públic acotat Illa / conjunt d'edificis o espais Barri (o superior)
Fase d'aplicació:
Diagnosi i pre-projecte Monitoratge i avaluació
Enfocament metodològic:
Qualitatiu / Participatiu