Diputació de Barcelona
Entorn urbà i salut
 
Eines per incorporar la perspectiva de la salut en les actuacions municipals
 

System for Observing Children’s Activity and Relationships During Play (SOCARP)

Ridgers, N.D., Stratton, G. i McKenzie, T.L.
2010

Enllaç al recurs: https://journals.humankinetics.com/view/journals/jpah/7/1/article-p17.xml

Format:
Article científic
Població a la qual s'adreça:
Infants i adolescents
Objectiu:

Avaluar l'activitat física i interacció social d'infants en patis escolars, en l'àmbit individual.

Metodologia:

En primer lloc es defineixen una sèrie d'individus "objectiu" d'estudi, en funció del gènere, l'edat o el pes.

Durant l'observació, es tria un individu "objectiu" d'observació i representatiu de la població d'estudi, al qual s'observa en successius períodes de 10 segons.

En cada període de 10 segons, es registra el seu nivell d'activitat, grandària del grup social en el qual s'integra, tipus d'activitat i interaccions socials.

Oportunitats i limitacions:

L'eina ha estat provada i validada a través d'estudis pilot en escoles de Regne Unit.

Es tracta d'una eina adequada per avaluar l'activitat física d'infants, que per naturalesa és espontània i transitòria.

Indicadors:
Nombre d'infants que hi ha al pati escolar.
Elements que hi ha al pati (ex. gronxadors, cistelles, etc.).
Nivell d'involucració del professorat en les activitats del pati.
Nivell d'activitat física setmanal d'infants i adolescents.
Accés a aliments saludables, variats i assequibles.
Temàtica:
Equipaments i serveis Cohesió i capital social
Vincle amb la salut:
Física Social
Escala de l'àmbit d'estudi:
Habitatge / carrer / edifici / espai públic acotat
Fase d'aplicació:
Diagnosi i pre-projecte Monitoratge i avaluació
Enfocament metodològic:
Observació