Diputació de Barcelona
Entorn urbà i salut

Eines per incorporar la perspectiva de la salut en les actuacions municipals

Global Public Space Toolkit From Global Principles to Local Policies and Practice

Garau, P.
2015

Enllaç al recurs: https://unhabitat.org/global-public-space-toolkit-from-global-principles-to-local-policies-and-practice

Format:
Guia
Població a la qual s'adreça:
Administracions locals i associacions ciutadanes
Objectiu:

Proporciona a administracions i comunitats locals idees pràctiques sobre com millorar la disponibilitat, qualitat i distribució d'espais públics.

Metodologia:

És un conjunt d'eines que s'estructura en quatre grans seccions:

1- el "per què" de la importància de l'espai públic per a la qualitat de vida i sostenibilitat;

2 i 3 - sobre els objectius, limitacions, principis i polítiques rellevants a l'hora de definir els objectius i l'abast del projecte;

4 - sobre com dur a terme els projectes de transformació, a través de múltiples exemples reals i referències de diferents ciutats i regions.

Oportunitats i limitacions:

Especialment enfocada a aquelles ciutats o barris amb altes taxes de creixement demogràfic i recursos financers limitats.

El kit d'eines es presenta amb un llenguatge clar, s'acompanya d'indicadors rellevants i s'il·lustra amb múltiples casos d'estudi com a exemples d'implementació reals.

Indicadors:
Km de carril bici per 1000 habitants (en l'àmbit de ciutat).
Amplada mitjana de voreres (en l'àmbit de ciutat).
Proporció de carrers adequadament il·luminats durant la nit.
Proporció de carrers amb comerç en planta baixa.
Pressupost per a manteniment de parcs i jardins.
Temàtica:
Espai públic
Vincle amb la salut:
Escala de l'àmbit d'estudi:
Barri (o superior) Habitatge / carrer / edifici / espai públic acotat
Fase d'aplicació: