Trobada a Tarragona dels quatre presidents i presidentes de les diputacions catalanes. La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó; la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret; el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer; i el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn. Foto: Diputació de Tarragona

04/07/2024 17:00 h

Presidència

Trobada dels presidents i presidentes de les quatre diputacions catalanes al Palau de la Diputació de Tarragona

El Palau de la Diputació de Tarragona ha acollit aquest dijous, 4 de juliol, una trobada dels presidents i presidentes de les quatre diputacions catalanes. La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha rebut a la seu institucional la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret; el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, i el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn.

La reunió s’emmarca en el seguit de trobades periòdiques que mantenen els caps de govern d’aquestes institucions supramunicipals amb l’objectiu de compartir qüestions d’interès comú per a les quatre realitats territorials.

En aquest sentit, s’hi ha tractat temes com l’impuls coordinat a la transformació digital de les administracions locals; la contractació pública, especialment dels municipis més petits, o l’acord per a la creació d’un grup de treball format per les quatre diputacions per explorar l’entrada a L’Energètica, l’empresa pública de renovables a fi que n’esdevingui mitjà propi, els subministri energia de proximitat d’origen 100% renovable i en pugui rebre encàrrecs de planificació i execució de projectes de generació i eficiència energètica i de mobilitat elèctrica, una proposta que totes les diputacions valoren positivament.

Els presidents i presidentes de les diputacions catalanes han mantingut també un contacte amb portaveus i presidents de grups polítics de la Diputació de Tarragona com el vicepresident Enric Adell, el diputat Joan Castor, la diputada M. Mercè Martorell o el diputat Marc Rovira.

Aquesta trobada respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats", número 16 “Pau, justícia i institucions sòlides" i número 17 "Aliança per assolir els objectius". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.