Ruta de les 3 Viles (Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt, Caldes d'Estrac), al seu pas per Sant Vicenç de Montalt

12/12/2022 13:10 h

Turisme

Senyalitzats 755 km de camins per a usos turístics durant el 2022

La Diputació de Barcelona ha senyalitzat o revisat la senyalització de 755 km de camins de la província per a ús turístic, aquest 2022, gràcies a l’execució de 25 projectes de senyalització turística, inclosos en el marc del Catàleg de Serveis.

Entre els projectes executats hi ha tant projectes globals de la xarxa municipal com actuacions en grans eixos comarcals. Dins dels projectes locals, destaca la finalització de la Ruta de les Tres Viles, una ruta circular per fer a peu o amb bicicleta per Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt i Caldes d'Estrac; o xarxes municipals a pobles com el Bruc, Gelida o Sant Pere de Torelló, que connecten amb projectes anteriorment executats per la Diputació de Barcelona i que incrementen els quilòmetres de xarxa interconnectats.

Pel que fa als eixos comarcals, a l'Alt Penedès s'ha finalitzat el projecte de senyalització de la Via Augusta al seu pas per la comarca. El traçat recrea la ruta que els romans van habilitar com a calçada el segle II aC i transcorre entre el paisatge de vinyes característic del territori.

Sortint del Bages i arribant al Barcelonès, s'ha ampliat el Camí Ignasià, amb un nou tram de 85 km que des d'ara connecta Manresa, ciutat on acabava el pelegrinatge d'Ignasi de Loiola l'any 1522 provinent d'Azpeitia, amb Barcelona.

Al Maresme, s'ha executat la primera fase del projecte de senyalització turística de l'Eix Central del Maresme. Pensat sobretot per fer en bicicleta, el primer tram executat entre Mataró, Tordera i Malgrat de Mar, de 65 km, transcorre per l'interior de la comarca a mitja distància de la costa i el Montnegre.

Seguint els cursos dels rius Congost i Mogent, s'ha actuat en dos dels grans eixos del Vallès Oriental, harmonitzant-ne la senyalització en un tram de 24 km.

Destacar, també, que al Lluçanès s'ha finalitzat el projecte de senyalització dels camins ramaders anomenats de Llevant i Transversal, amb un total de 45 km.

A banda d'aquestes actuacions directes, la Diputació de Barcelona també ha col·laborat en la senyalització de les Rutes BTT de la Séquia de Manresa i en la de l'Eix de Ponent del Baix Llobregat en el tram entre Martorell i Viladecans.

Totes aquestes actuacions en la senyalització turística de les comarques de Barcelona tenen la finalitat de millorar l'oferta turística del territori per tal de crear una gran xarxa de mobilitat interconnectada.

La senyalització de camins turístics que impulsa la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), número 3 “Salut i benestar”, número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.