Projecte de pas de vianants regulat amb semàfor a la BV-2122 a Torrelles de Foix. Foto: Diputació de Barcelona

28/11/2022 12:30 h

Infraestructures

Projecte d’instal·lació d'un semàfor davant una escola de Torrelles de Foix

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Torrelles de Foix un projecte per a la instal·lació d’un semàfor en pas de vianants a la carretera BV-2122 a l’altura del PK 2,260, davant l’escola Guerau de Peguera. El document té com a objectiu millorar les condicions de seguretat del pas de vianants, atenent que hi ha una concentració elevada d’usuaris vulnerables com són els escolars.

L’actuació, que compta amb un pressupost de licitació de 35.031,76 euros i el termini d’execució d’un mes, comporta la instal·lació d’un nou semàfor amb bàcul amb polsador al pas de vianants en els dos sentits, així com el repetidor per a vehicles en ambdós sentits de circulació.

El semàfor es connectarà al quadre elèctric del camp de futbol, gestionat per l’Ajuntament, amb l’armari regulador situat a la vorera del marge dret. El projecte inclou la construcció d'un nou tram de vorera al marge esquerre amb la finalitat de donar continuïtat a la vorera existent fins al pas de vianants.

Aquest pas de vianants uneix l’aparcament, que hi ha al marge dret de la carretera, amb l’escola Guerau de Peguera, amb un refugi central que permet creuar la carretera en dues fases. Actualment, a l’entorn previ al pas de vianants no hi ha voreres, amb parterre enjardinat al marge esquerre, mentre que a partir del pas hi ha voreres en ambdós costats de la via.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar” i 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.